Όσο πιο ποιοτικό το πρωινό του τόσο πιο γρήγορα τρέχει το μυαλό του!

Καλύτερες σχολικές επιδόσεις έχουν οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου που τρώνε κάθε μέρα το πρωινό τους, υποστηρίζει βρετανική μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Public Health Nutrition.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Cardiff, με επικεφαλής τη Dr.Littlecott, ανέλυσαν στοιχεία που αφορούσαν 5.000 παιδιά, 9 έως 11 ετών, από 100 δημοτικά σχολεία.

Από την επεξεργασία των δεδομένων προέκυψε ότι, όσο καλύτερο ποιοτικά ήταν το πρωινό γεύμα του παιδιού, τόσο καλύτερους βαθμούς έτεινε να είχε στα σχολικά μαθήματα. Αντίθετα, η κατανάλωση γλυκών, σνακ και άλλων μη υγιεινών τροφών στο πρωινό δεν επιδρούσε θετικά στη σχολική απόδοση των μαθητών.

Προηγούμενες έρευνες είχαν δείξει ότι το πρωινό γεύμα σχετίζεται γενικότερα με αύξηση της μαθησιακής απόδοσης και της νοητικής συγκέντρωσης παιδιών αλλά και ενηλίκων, υγιές βάρος και καλύτερη διάθεση. η «Ωστόσο, η νέα αυτή μελέτη παρέχει τις ισχυρότερες έως σήμερα ενδείξεις για τις σχέσεις ανάμεσα στο τι τρώνε οι μαθητές και πόσο καλά τα πάνε στο σχολείο. Υπάρχει ξεκάθαρη συνέργεια ανάμεσα στην υγεία και στην εκπαίδευση. Είναι σαφές ότι η βελτίωση της υγείας των μαθητών επιφέρει και εκπαιδευτικές βελτιώσεις» σχολιάζει η Dr.Littlecott.

Τέλος, ο καθηγητής Κοινωνιολογίας του Ινστιτούτου Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, Κρις Μπόνελ, συμπληρώνει ότι «η έρευνα έρχεται να προστεθεί σε έναν αυξανόμενο όγκο διεθνών στοιχείων, που δείχνουν ότι η επένδυση πόρων για τη βελτίωση της υγείας των νέων είναι πιθανό να βελτιώσει επίσης τις σχολικές επιδόσεις τους. Τα σχολεία πρέπει να εστιάσουν από κοινού στην υγεία και στην εκπαίδευση των μαθητών ως συμπληρωματικούς στόχους και όχι ως ανταγωνιστικές προτεραιότητες».

Βιβλιογραφία

Littlecott HJ et al. Association between breakfast consumption and educational outcomes in 9-11-year-old children – CORRIGENDUM. Public Health Nutrition. 2015 Nov 13:1.

Άρθρο σε συνεργασία με τον Απόστολο Α. Χρονόπουλο, Κλινικό Διαιτολόγο- Διατροφολόγο