Χορτοφαγική διατροφή

Χορτοφαγική διατροφή

Ολοένα και περισσότερος κόσμος στρέφεται προς την φυτοφαγία ή τη χορτοφαγία.

Μια φυτική διατροφή, η οποία δίνει έμφαση στα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά, τα όσπρια και τους ξηρούς καρπούς, είναι πλούσια σε φυτικές ίνεςβιταμίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά.

Πολυάριθμες μελέτες υποστηρίζουν ότι οι άνθρωποι που τρώνε μόνο φυτικά τρόφιμα – γνωστοί και ως «χορτοφάγοι» τείνουν να λαμβάνουν λιγότερες θερμίδες και λιγότερο λίπος από τις τροφέςζυγίζουν λιγότερο από τους «κρεατοφάγους» και έχουν χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιακής νόσου και υπέρτασης.

Μια vegan διατροφή μπορεί να είναι υγιής και επαρκής με την προϋπόθεση ότι θα είναι καλά σχεδιασμένη. Λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες ορισμένων πληθυσμιακών ομάδων, όπως είναι οι έγκυες κατά την περίοδο της κύησης και της γαλουχίας, τα παιδιά και οι έφηβοι, οι μετεγχειρητικοί ασθενείς, οι αθλητές και γενικά άτομα που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες πληθυσμού θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί στην επιλογή μιας χορτοφαγικής δίαιτας. Ορισμένες πρωτεΐνες, βιταμίνες και μέταλλα που βρίσκονται σε υψηλή συγκέντρωση στα τρόφιμα ζωικής προέλευσης είναι απαραίτητα κατά το στάδιο της ανάπτυξης και η έλλειψή τους μπορεί να προκαλέσει σοβαρές επιπλοκές στον οργανισμό των ατόμων αυτών.

Σύμφωνα με τον USDA οι χορτοφαγικές δίαιτες μπορούν να καλύψουν όλες τις συστάσεις για τα θρεπτικά συστατικά. Το κλειδί είναι να καταναλώνουν ποικιλία τροφίμων και το σωστό ποσό των τροφίμων για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες σας σε θερμίδες. Ακολουθήστε τις συστάσεις της ομάδας τροφίμων για την ηλικία, το φύλο και το επίπεδο δραστηριότητάς σας για να πάρετε τη σωστή ποσότητα τροφής και την ποικιλία των τροφών που απαιτούνται για την επάρκεια σε θρεπτικά συστατικά.